x تبلیغات
چرا گیتارم صدای گز می دهد

چرا گیتارم صدای گز می دهد

صدای گز به چه علت شنیده می شود.

چرا گیتارم صدای گز می دهد

اگر نوازنده گیتار باشید شنیدن صدای گز چیز بدی است که گوشتان را آزار می دهد. این موضوع می تواند به دلایل مختلفی پیش بیاید. اگر تجربه دارید که می دانید این اتفاق به چه علت است. اما اگر به تازگی شروع کرده اید و می نوازید این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

 

یکی از مهم ترین دلایل گز زدن در روزهای اول درست نگرفتن سیم هاست. انگشتان شما باید عمود به صفحه فرت برت برخورد کنند. در غیر این صورت باعث برخورد به سیم های دیگر و ایجای صدای گز و زشت می شوند. اول از همه گرفتن دست خود را بررسی کنید. ببینید که آیا انگشتان شما در زمان گرفتن یک نت باعث خفه شدن سیم های دیگر و صدای گز می شوند یا نه.

دلیل دیگر نیز سیم بد است. سیمهای بی کیفیت ممکن است صدای گز و بد بدهند. بهتر است از همان اول سیمهای خوبی تهیه کنید. سیم گیتار ساورز یکی از نرم ترین ها و بهترین هاست. می توانید به جای اذیت شدن و دلسر شدن از ادامه نوازندگی یک سیم خوب را تست کنید.

ممکن است گیتار شما مستهلک شده باشد. اگر گیتار دست دوم خریده اید ممکن است مشکل از گیتارتان هم باشد. اگر دسته تاب برداشته باشد باعث ایجاد صدای گز می شود. به همین خاطر است که تاکید می شود این قدر در خرید ساز دقت کنید.

یک دلیل رایج دیگر هم بالا بودن اکشن ساز شماست. اگر خرک ساز بلند باشد به اصطلاح می گویند که اکشن بالاست. یعنی فاصله سیم ها تا فرت برد زیاد است. در این صورت برای گرفتن هر نت باید بسیار زحمت بکشید و سیم ها را با فشار و زور زیاد بگیرید. در روزهای اول نوازندگی نیز دست شما هنوز عادت ندارد و ممکن است به همین خاطر صدای گز بشنوید.

پایین بودن بیش از حد اکشن هم خوب نیست. اگر سیم ها بیش از اندازه به صفحه فرت برد نزدیک باشند نیز صدای گز می شنوید. دلیلش هم واضح است. سیم ها در اثر ارتعاش به صفحه فرت برد می خورند و صدای گز می دهند.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته گذشته : 12
بازدید ماه گذشته : 61
بازدید سال گذشته : 74
کل بازدید : 267